Begå dig som ekspert på Amazon

Alle virksomhedsejere råber i disse dage vagt i gevær, særligt dem hvis største marked er på nettet. Det gør de, da de frygter hvad Amazons indtog på det danske marked kommer til at betyde for dem, og generelt for hele det danske internetmarked.

Amazon er verdens største onlineshop, men samtidig også en markedsplads for alle andre. Amazon sælger deres egne varer fra deres egne lagrer til forbrugerne, men tillader også andre at sælge deres varer på deres platform, hvis de kan konkurrere med Amazons lave priser. Og med hjælp fra en ekspert i Amazon kan du blive en del af deres onlineshop.

Da Amazon er en kæmpe koncern, med enorme lagrer og stordriftsfordele, frygter mange virksomheder at de bliver udkonkurreret fuldstændig. Særligt forretninger der sælger bøger og elektronik på nettet, da de ved at de får svært ved at slå Amazon på prisen.

Udover at tilbyde lave priser har Amazon kunden i fokus med ”kundeklubben” Amazon Prime der tilbyder hurtig levering og en streamingtjeneste.

Amazon bringer konkurrence, men også store muligheder for de danske virksomheder, såfremt de formår at gøre brug af dem, og udnytte Amazon til deres fordel. De danske virksomheder kan ikke holde Amazon ude, og skal derfor lære at tilpasse sig, hvilket skal ske hurtigst muligt for at sikre overlevelse.

Udnyt alle Amazons mange markeder ved hjælp af annoncering

Amazon tillader som sagt andre individer og virksomheder at sælge på deres platform, det gør de ved hjælp af en algoritme som svarer til den på Google. Jo bedre din annonce er, og jo bedre dine anmeldelser er, jo højere placering får du på deres markedsplads, og deraf altså øget salg.

Det er derfor helt essentielt, at man lærer at annoncere på Amazon, og hvordan man sørger for at komme højt på deres markedsplads.

Ved at være højt placeret på markedspladsen, får man direkte adgang til mange nye markeder i hele verden, gennem platformen. Man kan nemlig vælge at sælge til hele verden, fra sin danske Amazon side. Der er altså gode muligheder for at komme ind på helt nye eksportmarkeder for sine produkter, og derved få en nettogevinst på Amazons indtog.

Det kræver dog at man forstår Amazon, og de parametre de vurderer på. Hvis man ender på side tre eller fire på markedspladsen, er man næsten dømt ude af løbet om forbrugernes kroner. En placering på side et vil derimod kunne generere en langt større omsætning fra hele verden, end man hidtil har været vant til – imens man stadig har sine traditionelle salgskanaler.

Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *